Tuesday, 21 May 2013

Mengenal pasti strategi yang paling sesuai




Strategi pembezaan dapat dikenalpasti sebagai strategi yang paling sesuai bagi Sutraherbs Marketing. Strategi jenis ini ditumpukan kepada pengeluaran keluaran dan perkhidmatan yang unik serta banyak pengeluar, dan diarahkan kepada pengguna yang tidak sensitif kepada harga. Strategi ini berpaksikan keunikan pada produk the herba yang dihasilkan. Semakin unik produk itu bermakna semakin besarlah potensi yang dimiliki oleh syarikat untuk meraih keuntungan lebih besar. Kreativiti, inovasi, dan keyakinan diri yang tinggi adalah komponen utama yang perlu dimiliki oleh syarikat yang ingin mengamalkan strategi ini.

Ramai yang beranggapan bahawa melaksanakan strategi ini memerlukan modal yang besar. Sebenarnya tidak semua perbezaan itu terhasil menerusi modal yang besar sahaja kerana apa yang paling penting ialah kreativiti. Ini jelas terbukti kerana faktor inilah yang mampu membantu syarikat-syarikat yang kecil pada asalnya seperti 3M, Dell, Hewlett Packard dan lain-lain menjadi syarikat gergasi.

Sutraherbs Marketing boleh mengamalkan strategi ini tetapi perlu dipastikan strategi pemasaran syarikat perlu kukuh kerana kejayaan strategi ini banyak bergantung kepada keyakinan pelanggan terhadap kelebihan perbezaan yang ditawarkan. Di samping itu prestasi, kualiti atau keunikan produk herba sentiasa berada di tahap terbaik pada setiap masa kerana kemampuan sedemikian mampu meningkatkan lagi tahap keyakinan pelanggan terhadap produk. Strategi ini turut menuntut Sutraherbs Marketing supaya peka dengan perubahan dinamik yang berlaku di persekitaran luaran dan dalaman syarikat. 

No comments:

Post a Comment